فوت کوزه گری در ارتباط با مردها
 

بدون شک داشتن آگاهی و اطلاعات کافی درباره نحوه برخورد همسران با یکدیگر، می تواند راهنمای خوب و مفیدی در مسیر زندگی مشترک باشد. در اغلب موارد، دلیل مشکلات موجود میان زوجین به عدم شناخت این دو از خواسته ها و انتظارات یکدیگر مربوط می شود. 

اگر زن و مرد به دنبال شناخت خواسته های یکدیگر باشند، می توانند به درک متقابل برسند و در این صورت دستیابی به تفاهم و همدلی میان انها بیشتر می شود. آنچه در ادامه این مطلب می خوانید، مطالبی ساده و کاربردی است که به صورت فهرست وار به بیان برخی از خواسته های مردان از زنان شان می پردازد.

** آنچه برای مردان بسیار مهم است این است که همسرشان، آنها را همان گونه که هستند، بپذیرند. به این ترتیب از اینکه با مرد دیگری قیاس شوند،


لذت نمی برند و دوست ندارند موقعیت های دیگران به رخ آنها کشیده شود. مرد دوست دارد که باور کند همسرش به او اطمینان دارد و او را تکیه گاه خویش، می داند.

** حفظ احترام برای مردان از جانب همسرشان، بسیار مهم است. خصوصا در میان جمع، این موضوع از اهمیت ویژه ای برای مردان برخوردار است. این موضوع در حفظ حرمت خانواده و بستگان مرد نیز، مصداق پیدا می کند.

** وقتی مرد شما قصد خروج از منزل را دارد، او را بدرقه کنید و هنگام بازگشت او به منزل، به استقبال او روید که این عمل را دوست دارد و این اقدام موجب افزودن محبت می شود.

** مردان دوست دارند که از زن خویش، قدردانی ببینند. بنابراین هر اقدامی که نشان دهنده قدرشناسی یک زن نسبت به مرد خویش است، بسیار خوب و مفید است. ابراز تشکر و قدردانی یک خانم از محبت همسرش، موجب تشویق مرد به تکرار محبت می شود.

** یک خانم باید همه تلاش خود را در جهت جلب اعتماد همسرش، به کار گیرد. به گونه ای که همسرش او را محرم اسرار و یک شریک واقعی بداند.

** سعی کنید برنامه های مختلف زندگی تان را با همفکری و مشورت مرد خود، انجام دهید که این اقدام، موجب جلب رضایت مرد است و او را خشنود می کند.


تا جایی که ممکن است از دخالت دیگران در زندگی خودداری کنید و حتی در صورت وجود برخی از دخالتها، به گونه ای رفتار کنید که مرد شما تصور کند که همان کاری را انجام داده اید که مرد شما خواسته است.


** مردها دوست دارند به این باور برسند که همسرشان به آنها اطمینان کامل دارد. پس خانم ها باید مراقب باشند که با مرد خود مثل پلیس رفتار نکنند و از انها بازجویی نکنند. مثلا به دیر و زود آمدن مرد، گیر ندهید و نسبت به شغل و امور کاری او، اظهار نظر نکنید.

** فراموش نکنید که مردان دوست دارند که در برخی از مواقع، همسرشان برایشان مادری کند. این احساس در زمانی که مرد دچار بیماری می شود، بیشتر است و سعی کنید در این موارد با تحمل و صبوری به مرد رسیدگی کنید.

** به دنبال پیدا کردن علائق همسرتان باشید. یکی از رازهای موفقیت زنان در کشف علائق و خواسته های ویژه شوهرانشان است. فراهم کردن وسیله رفاه و آسایش برای مردان بسیار مهم است. طبق


روایتی اینطور بیان شده که" بهترین زن های شما آنهایی هستند که دارای عشق و محبت باشند."1 مردان به حفظ نظم و زیبایی اهمیت زیادی می دهند. البته لازم به ذکر است که در اینجا گفته شود، تمیزی مهم است، نه ملکه ی جمال و زیبایی بودن!

مرد دوست دارد تمیز و مرتب بودن، صفت همیشگی همسرش باشد.2

"بر زن لازم است خودش را خوشبو کند، بهترین لباسهایش را بپوشد، به بهترین وجه زینت کند و با چنین وضعی صبح و شام با شوهرش ملاقات کند.3

** مرد دوست دارد که همسرش در برنامه ریزی امور منزل و امور مربوط به خانواده دقت و توجه دائمی داشته باشد.

طبق فرمایش امیرالمومنین (علیه السلام):

" رکن زندگی، برنامه ریزی درست است و پایه های آن مدیریت صحیح."



پس فراموش نکنیم که نقش یک خانم به عنوان یک همسر و سپس به عنوان یک مادر، از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که یک خانم با ایفای درست و شایسته نقش خویش، می تواند پرورش دهنده نسلی سالم و مناسب برای اجتماع و همسری کامل برای شوهرش، باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







عشق ممنوع


درباره وبلاگ

عشق فراموش کردن نیست ،بخشیدن است گوش کردن نیست ، درک کردن است دیدن نیست ، احساس کردن است جا زدن و کنار کشیدن نیست صبر کردن و ادامه دادن است حتی تنها . . .
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشق ممنوع و آدرس nolovehas.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 163
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 207
بازدید ماه : 2386
بازدید کل : 213173
تعداد مطالب : 875
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

Code Center


يک عدد بين 1 تا 63 انتخاب کنيد، من قادرم با 6 بار حدس زدن ذهن شمارو بخونم!!!